برای عرض تسلیت تاج گل و یا سبد گل بخریم؟

باکس گل عرض تسلیت

برای عرض تسلیت چه زمانی تاج گل و چه زمانی سبد گل بخریم؟

یکی از چالش برانگیزترین چیزهایی که یک فرد می تواند تجربه کند، از دست دادن یک عزیز است. به عنوان یکی از دوستان یا اعضای خانواده شخصی که دچار این فقدان شده، باید ابراز همدردی کنید. بدین ترتیب به او اطمینان می دهید که در این دوران سخت، همراه او هستید و برای وی ارزش قائلید. البته گاهی در همدردی، یافتن کلمات مناسب برای بیان احساساتمان می تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل اکثر مرد به هدیه دادن گل ها روی می آورند. برای عرض تسلیت چه زمانی تاج گل و چه زمانی سبد گل بخریم؟
این یکی از سوالات رایجی است که افراد هنگام خرید گل ترحیم می پرسند. اغلب افراد نمی دانند که هر یک از این دو، مناسب چه زمانی هستند. در ادامه مطلب، قصد داریم زمان مناسب هدیه دادن هر یک را بیان کنیم. همچنین چندین نکته مهم درمورد انتخاب گل ترحیم را با شما در میان می گذاریم.

همچنین بخوانید: تاج گل مصنوعی یا تاج گل طبیعی

برای عرض تسلیت چه زمانی تاج گل و چه زمانی سبد گل بخریم؟

 

تفاوت سبد گل با تاج گل چه می باشد؟

تاج های گل معمولا به مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری برده می شوند. سبد گل یا باکس گل ترحیم، بیشتر به نشانه همدردی بوده و به خانه یا محل کار خانواده فرد متوفی ارسال می شود. معمولا تاج گل را اعضای نزدیک خانواده یا بستگان، برای مراسم تشییع جنازه یا یادبود سفارش می دهند.
در صورتی که نسبت دورتری با خانواده متوفی دارید، می توانید سبدهای گل را به خانه آنها ارسال کنید. البته این گزینه برای مواقعی که نتوانستید در مراسم حضور یابید نیز مناسب است. به علاوه، سبد گل ماندگاری بیشتری دارد. ضمن اینکه ارسال آن مستقیما به خانه خانواده متوفی، باعث می شود که در میان دیگر گل ها گم نشود. تاج های گل معمولا فضای بیشتری را اشغال می کنند. از این رو برای مراسم تشییع جنازه و ختم در مسجد یا خانه، مناسب تر هستند.
سبد گل جمع و جور تر بوده و برای ارائه در محل کار یا ارسال به منزل گزینه خوبی است. تاج گل ها اغلب دایره ای بوده اما اشکال، طرح ها و اندازه های مختلفی دارند. آنها مخلوطی از گل های مختلف یا یکدست هستند که در یک تاج گل سبز قرار گرفته اند.

همچنین بخوانید: آموزش ساخت تاج گل

 

تاج گل مناسب مراسم تشییع

 

بهترین گل ها برای مراسم ترحیم چه بوده و هر یک چه معنی دارند؟

بیشترین گل هایی که برای ساخت سبد یا تاج گل به کار می روند، شامل موارد زیر هستند.
• گل داودی: برای ابراز خاطره و همدردی، گل های داوودی را به رنگ صورتی یا سفید انتخاب کنید.
• نیلوفرها: نیلوفرهای سفید به طور سنتی برای نشان دادن بی گناهی فردی که در گذشته، به کار می روند.
• گل رز: این شکوفه های زیبا اغلب در رنگ های سفید (احترام و معصومیت)، زرد (دوستی) و صورتی (عشق و لطف) انتخاب می شوند.
• ارکیده: ارسال ارکیده های صورتی یا سفید بیانگر عشق و همدردی است.
• میخک: میخک صورتی نشان دهنده خاطره بوده اما مدل سفید آن نشان دهنده معصومیت و عشق می باشد.
• گلادیولی: گلادیولی را برای نشان دادن صداقت خود در ابراز همدردی انتخاب کنید. همچنین این گل ها پیامی مبنی بر آرزوی استقامت و صبر برای خانواده متوفی در بر دارند.
برای هر موقعیت کدام گزینه را بین تاج و سبد گل انتخاب کنیم؟
همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، سبد و تاج گل هر یک برای موقعیت های متفاوتی به کار می روند. در زیر به طور کامل به موقعیت مناسب هر یک اشاره کرده ایم.

 

همچنین بخوانید: چرا باید تاج گل های تبریک سفارش داد؟

باکس گل عرض تسلیت
باکس گل عرض تسلیت

 

• خاکسپاری
اگر شما یکی از نزدیکان فرد متوفی هستید یا وقت کافی دارید، حتما برای مراسم خاکسپاری تاج گل سفارش دهید. باید به هنگام انتخاب شکل، ابعاد و گل های تاج، موقعیت خود نسبت به فرد متوفی را بسنجید. هر چه رابطه نزدیک تری با او داشته اید، سعی کنید تاج گل بزرگ تر و متناسب با شخصیت فرد درگذشته را انتخاب نمایید. لازم است تا تاج گل را یک الی دو روز قبل از مراسم سفارش دهید. جهت تحویل سریع تر، می توانید به سایت گندم VIP مراجعه کنید.
• مجلس ترحیم
اگر رابطه دورتری با متوفی داشته و قصد ابراز همدردی و تسلیت به خانواده او را دارید، مجلس ترحیم بهترین زمان ارسال تاج گل است. این مراسم عموما در مسجد، حسینیه یا منزل فرد برگزار می شود. در این زمان، تاج گل های ارسال شده در ورودی مکان مجلس قرار می گیرند.
• تسلیت به فرد عزادار در محل کار
اگر از دوستان و همکاران فرد عزادار بوده و در مراسم حضور نداشته و صرفا قصد ابراز همدردی دارید، سبد گل را انتخاب کنید. سبد گل فضای کمتری اشغال کرده و همچنین تجملات نسبتا کمتری دارد. می توانید از قبل ورود فرد، سبد را به همراه یک پیغام تسلیت، بر روی میز کار او قرار دهید.
• ابراز همدردی پس از چند روز
اگر بعد از چند روز قصد ابراز همدردی با خانواده عزادار را دارید، سبد گل را انتخاب کنید. می توانید مستقیما سبد گل را به منزل آنها سفارش دهید. این حرکت به خوبی در ذهن خانواده عزادار ثبت شده و ابراز همدردی شما را می پذیرند.

 

ارائه تاج از طرف نزدیکان فرد متوفی
ارائه تاج از طرف نزدیکان فرد متوفی

 

به همراه سبد یا تاج گل، چه پیامی بنویسیم؟

نوشتن پیام روی سبد گل یا تاج گل ترحیم، بستگی به موقعیت شما نسبت به فرد متوفی دارد. اگر وی از عزیزان شما بوده و قصد دارید حس خود را بیان کنید، پیامی در توصیف او یا غم از دست دادنش بنویسید. ممکن است از آشنایان یا دوستان دور فرد متوفی یا خانواده او باشید و بخواهید غم درگذشت او را تسلیت بگویید. در این صورت پیامی به خانواده او نوشته و در جمله ای کوتاه، ابراز همدردی و آرزوی صبر کنید.

جمع بندی

در این مطلب به خوبی متوجه شدیم که برای عرض تسلیت چه زمانی تاج گل و چه زمانی سبد گل بخریم. انتخاب گل پروسه حرفه ای و حساسی است. از این رو باید به گل فروشی های حرفه ای مراجعه کنید تا ضمن عرضه گل های تازه و با کیفیت، شما را راهنمایی کنند. مجموعه گندم VIP یکی از بزرگترین عرضه کنندگان گل در کشور می باشد. فروشگاه ما گل ها و محصولات آنها، شامل سبد، تاج، جام، دسته و غیره را ارائه می دهد.
تنوع محصولی و خلاقیت در طراحی، از ویژگی های بارز مجموعه ما هستند. ضمن اینکه با سفارش گل به صورت آنلاین، می توانید آن را در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید. برای اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید گل آنلاین گندم VIP می‌خواهیم اعلان‌هایی را برای آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌ها به شما نشان دهیم.
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها