نگهداری گل رز در آب

نگهداری از گل رز در آب

افزایش طول عمر گل رز با نگهداری در آب

گل رز از پرطرفدارترین گلها در جهان است. اکثر افراد علاقه مندند گل رز چیده شده را در گلدان با آب برای چند روز طبیعی و تازه نگهدارند. و بتوانند بر زیبایی محیط پیرامون و دکوراسیون بیافزایند.
هنگامی که گل رز هدیه می گیرید، حتما مشتاقید این هدیه را مدت زمان بیشتری تازه نگه دارید. عمر گل رز چیده شده کوتاه و در حدود یک هفته است. نگران نباشید! با انجام روش هایی و طی چند مرحله ساده می توانید طول عمر گل های رز را افزایش دهید و از آنها در آب مراقبت کنید. و از گل رز در آب و گلدان بر روی میزتان لذت ببرید.
اگر شما هم دوست دارید بر سر میزتان گل های تازه و معطر باشند. حتما با من در ادامه همراه باشید تا با بهترین راه حل بتوانید مدت طولانی تری از وجود گلهای رز در آب بهره ببرید.
در صورت نگهداری مناسب، می توانید از گل رز در آب بیشتر از یک یا دو هفته در حالی که هنوز تازه به نظر برسند مراقبت کنید.

مشاهده دسته بندی کامل تاج گل

انتخاب و خرید گل رز تازه
انتخاب و خرید گل رز تازه

انتخاب و خرید گل رز تازه و شاداب

بهترین زمان خرید گل صبح زود است. قبل از گرم شدن هوا گل ها به ویژه گل رز را خریداری کنید. ساقه گل ها را برش دهید و در آب تمیز و شیرین قرار دهید. در خرید گل رز گلی که دارای رطوبت و شبنم است انتخاب کنید تا گلی که از زمان آبیاری آن زیاد گذشته است و خشک شده است.
گل و دسته گل را از گل فروشی معتمد و مطمئن خرید کنید.

 

روش شناخت گل رز تازه چیده شده

برای خرید گل تازه یک راه برای تشخیص وجود دارد. کافی است قبل از خرید گل رز پایه گل، یعن آن بخشی که گلبرگ ها به ساقه می رسند را به آرامی با انگشت فشار دهید. اگر احساس پژمردگی و سست بودن داشتید گل ها تازه نیستند اما اگر حس می کند که سفت و محکم است، گل تازه و شاداب است.
همچنین هنگام خرید گل رز دقت داشته باشید که گلبرگ ها خوش رنگ و خوش فرم باشند. رنگ قهوه ایی با تیرگی در لبه های گلبرگ نشان از تازه نبودن گل دارند.

 

مراحل نگهداری گل رز در آب

وجود گل در محیط اطرافمان، دکوراسیون و اکسسوری ها را بسیار زیباتر و جذابتر خواهد نمود. گل ها به ویژه گل رز هر جا که باشند با رنگ و عطر خود منظره ایی زیبا به وجود می آورند. برای نگهداری گل رز در آب با رعایت چند مرحله ساده بر طول عمر گل هایتان بیافزایید.

همچنین بخوانید: گل رنگین کمان و آموزش پرورش گل رنگین کمانی

مراحل نگهداری گل رز در گلدان آب
مراحل نگهداری گل رز در گلدان آب

اولین مرحله

یک گلدان تمیز انتخاب کنید و مطمئن شوید که شسته شده و تمیز است. هر آلودگی ممکن است آب را آلوده و عمر گل را کوتاه کند. بهتراست برای شستشوی گلدان از آب گرم و صابون استفاده کنید.

 

دومین مرحله

گلدان را پر از آب ولرم کنید. دمای آب هنگامی که ساقه گل را در آن قرار می دهید اهمیت دارد. آب سرد یا گرم سبب وارد کردن شوک به شکوفه های لطیف و ظریف می شود.

آب ولرم برای گل رز
آب ولرم برای گل رز

سومین مرحله

بسته های غذایی مفیدی برای گل ها وجود دارد که اگر در آب حل کنید. برای گل سودمند است. آنها را امتحان کنید.

 

چهارمین مرحله

ساقه ها را تک به تک برش دهید. باید با یک چاقوی تیز یا قیچی، ساقه ها را دو یا سه سانت بالاتر با زاویه 45 درجه برش دهید. اگر چاقو و ابزار برش کند باشد، ساقه ها می شکنند و آسیب می بیینند و انتقال آب مورد نیاز گل درست انجام نمی شود.

بریدن ساقه گل رز برای نگهداری در آب
بریدن ساقه گل رز برای نگهداری در آب

پنجمین مرحله

گل رز در گلدان آب را می توانید در شب یا زمانی که نمی خواهید زینت بخش محیط باشند در یخچال بگذارید. گل فروشان نیز گل چیده شده را در آب در یخچال قرار می دهند تا طراوت و تازگی گل باقی بماند.
البته اگر نمی خواهید دائما اینکار را انجام دهید. اگر بیشتر از یک روز دور هستید حتما آنها را قبل از خروج در یخچال بگذارید.

 

ششمین مرحله

وقتی گل رز را در آب قرار داده اید. باید مرتبا آب گلدان را عوض کنید. آب کهنه و مانده خیلی سریعتر گل را پژمرده می کند. برای افزایش طول عمر گل رز بهتراست هر روز یا روزی دوبار آب را تعویض، گلدان را شسته، و آب تمیز و ولرم جایگزین نمایید.

 

هفتمین مرحله

جوانه، گل، شکوفه، یا برگ پژمرده را جا کنید. قسمت های پژمرده و پلاسیده یک دسته گل زیبا را خراب می کنند. نزدیک بودن و تماس آنها با گلهای سالم باعث شروع پژمردگی می شود و عمر دسته گل را کاهش می دهد.

همچنین بخوانید: چرا گل هدیه می دهیم؟

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی نکات و مراحلی پرداختیم تا بتوانید گل ها را در آب برای مدت بیشتری نگهداری کنید و از داشتن آنها لذت ببرید. خلاصه مراحل به این شکل است که گلدان را تمیز کنید. از آب ولرم استفاده کنید. از غذای گل استفاده کنید. برگ ها و گلبرگ های محافظ را بردارید. ساقه ها را مورب برش دهید. آب را مرتبا عوض کنید. گل رز را خنک نگه دارید. امیدوارم برای شما مفید واقع شود.
نکته پایانی اینکه اگر به داشتن و نگهداری گل طبیعی برای چندین سال علاقه مندید. حتما گل رز جاودان را انتخاب کنید. گل جاودان طی فرآیندی آماده شده در باکسی زیبا قرار گرفته و برای 5 تا 7 سال ماندگار است و زینت بخش میز کار یا منزل شماست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید گل آنلاین گندم VIP می‌خواهیم اعلان‌هایی را برای آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌ها به شما نشان دهیم.
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها