چرا گل هدیه می دهیم؟ دلایل اصلی هدیه دادن گل چیست؟

چرا گل هدیه دهیم

چرا گل هدیه می دهیم؟

هدیه دادن گل در هر فرهنگی مورد توجه و توصیه است. حتی در قرن های گذشته نیز یک دسته گل تازه و زیبا یکی از بهترین انتخاب ها برای هدیه بوده است و به راحتی می توان دلیل آن را متوجه شد. هر مناسبتی برای دادن گل مناسب است، هدیه گل بهترین راه برای ساختن یک روز خوب ارائه می دهد. نحوه چیدمان دسته گل‌ها، رنگ و نوع شکوفه‌ای که می‌دهید، همه با هم برای انتقال پیام‌های متعدد کار می‌کنند. شگفت انگیزترین بخش این است که این پیام ها از گل به گلی دیگر بسیار متفاوت هستند. بیایید به این بپردازیم که چرا گل هدیه می دهیم؟ و چرا این سنت از دیرباز مرسوم بوده و تا این حد در همه فرهنگها و بین همه انسانها ارزشمند بوده است؟ چند دلیل که فکر می کنم مطالعه آن برای شما هم جذاب باشد:
اهدا گل

هدیه دادن گل برای برقراری ارتباط با احساسات

بزرگ‌ترین دلیلی که گل هدیه می‌دهیم، ارتباط گل با احساس است. چه عشق، شادی، محبت، قدردانی، همدردی، عاشقانه یا عذرخواهی. گل دادن عمیق ترین احساسات را به زیباترین روش ممکن منتقل می کند. گفته شده است که هیچ سنتی به اندازه هدیه دادن گل یا سبد گل در انتقال احساسات انسانی مؤثر نیست. دهه‌ها تحقیق و مطالعه صورت گرفته از فرهنگ ها و رسومات مختلف برای تایید از این جمله وجود دارد.
بسته به نوع شکوفه، رنگ و نحوه چیدمان و گل آرایی است که در نهایت احساسات منتقل شده بین دهنده و گیرنده را بیان می کند. یک مثال به عنوان یک حس عمومی، گل ها نماد عشق و مراقبت هستند. با انتخاب رنگ و گل آرایی این ویژگی را می شود به راحتی این بیان احساسات را تقویت کرد تا بهتر مشخص شود و هدیه را برای هر مناسبتی منطبق کرد.

سورپرایز یا شادی غافلگیرانه با گرفتن گل

دریافت هدیه گل به شکل غافلگیرانه، احساس خوشحالی زیادی برای هدیه گیرنده دارد. از طرفی برای هدیه دهنده نیز این حس شادی با ارزش است و خود نیز این حس رضایت را خواهد داشت. این حس شادی که از طریق گل‌ها ایجاد شده است. سورپرایز هدیه گرفتن گل ممکن است همراه با با یک روز و جشن خاص، مانند جشن تولد، سالگرد ازدواج، روز مادر، روز پدر و… همراه باشد.
شادی همراه با انرژِی مثبت است. و توانایی گل ها در ایجاد شادی و آرامش و از بین بردن غم و اندوه بر کسی پوشیده نیست. تأثیر مثبتی که روی خلق و خوی افراد دارد. بسیاری از ما با دادن گل برای انتقال احساسات مختلف از آن استفاده کرده ایم. تحقیقات نشان دهنده این است که پس از دریافت گل کمتر احساس اضطراب، آشفتگی و افسردگی می کنیم. بنابراین جای تعجب نیست که هدیه دادن شکوفه ها منجر به احساس لذت و رضایت می شود.
نمونه متن تبریک روی کارت پستال
رز جاودان در دکوراسیون

گل در الهام بخشی بصری و دکوراسیون

جلوه بصری گل و شکوفه‌های معطر و زیبا مدت ها پس از اهدای هدیه اثر خود را بجای می گذارند. گل ها همیشه در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند، و جذابیت خیره کننده ای را برای هر فضایی ایجاد می‌کنند. حتی بعد خشک شدن گل ها و از بین رفتن شکوفه ها باز هم زیبا هستند و دکوراسیون را جذاب می‌کنند. افزودن گل به فضای کار یا خانه می تواند بهره وری را افزایش دهد، ذهن را پاک کند و محیطی سالم تر و شادتر ایجاد کند. آنها را می توان به عنوان بخش کانونی یا برای افزودن رنگ به دکوراسیون داخلی یا خارجی و الهام بخشیدن بصری به ذهن خلاق استفاده کرد.
گل رز یکی از بهترین هدیه هاست که نماد عشق و وفاداری است. طرفداران زیادی دارد و در دکوراسیون کاربرد زیادی دارد. همچینین افراد زیادی علاقه مند به خشک کردن و نگهداری طولانی این گل و استفاده آن در دکوراسیون دارند. به همین علت متخصصان گل در گندم vip گل رز جاودان را تولید و عرضه کرده اند. این رز های ابدی ماندگاری بالای 5 یا 7 سال دارند و به همین دلیل استفاده از آنها در دکوراسیون منزل و دفتر کار همواره مورد توجه علاقه مندان هنر و زیبایی است.

هدیه گل برای تقویت ارتباطات و احساسات

گفتیم که گلها برای بیان احساسات و ارتباط بین افراد استفاده می شوند. و از آنجایی که گل ها معمولاً برای برقراری ارتباط با برخی از احساسات استفاده می شوند، روابط صمیمی را تقویت می کنند. هر کسی که تا به حال گل هدیه گرفته، می تواند اظهار کند که گرفتن گل حس قابل توجهی دارد. به خصوص اگر آنها متناسب با شکوفه، رنگ یا احساسات مورد علاقه شما طراحی و دیزاین شده باشند، نشان دهنده این هستند که شخصی وقت گذاشته و به شما فکر کرده است.
هنر هدیه دادن همیشه در جزئیات بوده و هدیه دادن گل نیز از این قاعده مستثنی نیست. ارتباطات صمیمی با به خاطر سپردن خصوصیات ریز و درشت در مورد علایق و سلایق، افزایش می یابد. ما بارها دیده ایم که وقتی گل به گیرنده تحویل داده می‌شود، واقعاً در چهره آنها حس توجهی که دریافت کرده‌اند و میزان حس مراقبت دیده می شود.
گل هدیه کردن

راحتی هدیه دادن گل

انتخاب گل به عنوان هدیه و هدیه دادن گل با راحتی و در دسترس بودن همراه است. در حالی از نظر رنگ، نوع و چیدمان بسیار سلیقه ایی است و بستگی به شخصیت دو طرف دارد. یک هدیه آماده برای زمانی که کاملاً مطمئن نیستید چه چیزی بخرید و یا زمان کافی ندارید. اگر با علاقه مندی‌های شخص آشنا نیستید اما می خواهید تبریک بگویید یا تشکر کنید حتما گل بفرستید. همچنین در زمانی که باید در مراسمی حضور داشته باشیم اما امکان حضور در آن مراسم را نداریم از ارسال گل، دسته گل، تاج گل با توجه به مراسم مورد نظر استفاده می کنیم.
ما در گندم vip با خدمات سفارش و ارسال گل در کنار شما عزیزان هستیم. از دسته بندی های مختلف سایت بازدید نمایید و در صورت نیاز به مشاوره قبل از خرید حتما با ما با شماره 09120044382 و 88773618 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید گل آنلاین گندم VIP می‌خواهیم اعلان‌هایی را برای آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌ها به شما نشان دهیم.
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها