کاکتوس افوربیا🌵خواص کاکتوس افوربیا و انواع آن

کاکتوس افوربیا

بدون شک یکی از بهترین و البته زیباترین گل‌هایی که می‌توانید در خانه نگهداری کنید گل کاکتوس می‌باشد. این گل علاوه بر اینکه زیبایی‌های خاص خود را دارد بسیار مفید نیز می‌باشد. یکی از گونه‌های گل کاکتوس، کاکتوس افوربیا می‌باشد. که شامل بیش از ۲۰۰ گونه مختلف می‌باشد. با توجه به سوالات پرتعدادی که از ما در سایت گندم vip در مورد این گل پرسیده می‌شود ما تصمیم گرفتیم در این مقاله تحت عنوان همه چیز درباره کاکتوس افوربیا به معرفی و بررسی کامل این گل بپردازیم‌. پس اگر شما نیز مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این گل هستید و میخواهید با خواص کاکتوس افوربیا و همچنین انواع کاکتوس افوربیا آشنا شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع کاکتوس افوربیا

همانگونه که در قسمت قبلی مقاله نیز به آن اشاره کردیم کاکتوس افوربیا دارای بیش از ۲۰۰ گونه می‌باشد. در ادامه به معرفی انواع کاکتوس افوربیا می پردازیم.

1_ افوربیا بخشیده
این گیاه دارای گلبرگ‌ و برگ‌های بزرگ می‌باشد. گلبرگ‌ها و برگ‌های این گیاه به شکل پیچیده برگردانده شده‌اند.معمولاً رنگ این نوع از کاکتوس از سبز به نارنجی تغییر می‌کند.

2_ افوربیا مارگیناتا
یکی دیگر از انواع کاکتوس افوربیا، افوربیا مارگیناتا می باشد. برگ‌های این نوع از کاکتوس باریک و طولانی می‌باشند. که به شکل شمشیر و به رنگ‌های سبز، نارنجی و قرمز آن وجود دارد.

3_ افوربیا آمریکایی
برگ‌های این نوع از کاکتوس بزرگ و پهن می‌باشند این نوع از کاکتوس دارای خارهای تیز و بلند است. رنگ برگ‌های این نوع از کاکتوس افوربیا سبز تیره می‌باشد.

4_ افوربیا سیاه
افوروبیا سیاه یکی دیگر از انواع کاکتوس می‌باشد که دارای برگ‌های تیره و بزرگ شمشیری شکل است وسط برگ‌های این نوع از کاکتوس خطوط سفید روشن دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید و استعلام قیمت انواع تاج گل ترحیم

سایر انواع کاکتوس افوربیا

به جز موارد ذکر شده کاکتوس افوربیا دارای انواع دیگری می‌باشد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • افوربیا شاندلیه
  • افوربیا بلو
  • افوربیا زیبا
  • افوربیا پاراسول
  • افوربیا محافظه کار

خواص کاکتوس افوربیا

همانگونه که در قسمت‌های قبلی این مقاله نیز به آن اشاره کردیم کاکتوس افوربیا علاوه بر زیبایی، خواص زیادی نیز دارد که از مهمترین خواص کاکتوس افوربیا می‌توان به:
امکان تنفس بهتر در محیطی که این گل قرار دارد.

  • خاصیت تصفیه کنندگی هوا
  • خاصیت ضد پیری پوست
  • خاصیت ضد افسردگی
  • افزایش بهره‌وری مغز
  • درمان اختلال رفتاری
  • نگهداری آسان

همه این موارد جز خواص کاکتوس افوربیا می باشند. اما شاید مقابله با پارازیت و امواج مضر جزء مهم‌ترین خواص این نوع از کاکتوس باشد.

روش نگهداری از کاکتوس افوربیا

نگهداری از گیاه کاکتوس بر خلاف سایر گیاهان کار ساده‌ای می‌باشد.هرچند که شما در نگهداری این گل نیاز است که به مواردی توجه داشته باشید. این نوع از کاکتوس مانند اکثر کاکتوس‌ها در برابر خشکی مقاوم هستند. بهتر است که از آب دادن زیاد به این گل پرهیز کنیم. در مورد نور مورد نیاز این گیاه باید بگوییم که این گیاه بر خلاف آب به نور زیادی احتیاج دارد. بهترین کار برای تامین نور این نوع از گل قرار دادن در معرض نور غیر مستقیم در ۲۰ ساعت از روز و قرار دادن آن در معرض نور مستقیم خورشید به مدت چهار ساعت در روز می باشد. این نوع از کاکتوس برای رشد به خاک خاصی نیاز ندارد، فقط کافیست که زهکشی خاک بالا باشد. شما می‌توانید مقداری سنگریزه در قسمت زیری گلدان ریخته و سپس خاک را به آن اضافه کنید. این گیاه به مانند هر گیاه دیگری نیاز به کود مخصوص خود دارد. البته شما می‌توانید از کودهای عمومی گیاهان برای این گیاه نیز استفاده کنید.

تکثیر کاکتوس افوربیا

معمولا برای تکثیر کاکتوس افوربیا دو روش وجود دارد شما می‌توانید با قلمه زدن و یا از طریق کاشت بذر این گیاه اقدام به تکثیر آن نمایید. بدون شک تکثیر این گیاه می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. تکثیر این گیاه به روش قلمه زنی در چند مرحله انجام می‌شود.
در مرحله اول با استفاده از یک قیچی ضدعفونی شده از پایه ساقه قلم‌هایی به طول ۱۰الی ۱۵ سانتی متر ببرید. سپس انتهای بریده شده را زیر شیر آب به خوبی بشویید و این قلم‌ها را به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت در فضای اتاق بگذارید تا شیره گیاه از آن خارج و پینه ببندد. در مرحله بعدی برای ریشه زایی بهتر می ‌توان از هورمون ریشه‌ زا استفاده کنید و بعد از آن گیاه را در خاک مخصوص بکارید. هر روز خاک را از نظر رطوبت چک کنید اجازه ندهید که خاک به طور کامل خشک شود.پس از گذشت دو هفته قلم‌های شما ریشه می‌زنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *