گیاه پیراکانتا را بشناسید✔️(شرایط نگهداری گیاه پیراکانتا)

گیاهان همواره نقش بسیار پررنگی در زندگی بشر داشته اند به گونه‌ای که انسان‌ها در هر شرایطی با نگهداری از گیاهان از زیبایی، اکسیژن و البته میوه های آنها استفاده کرده اند و نگهداری از گیاهان فقط مربوط به مزرعه نبوده و برخی از گیاهان در باغچه های خانه کاشت و نگهداری میشوند.امروزه با رونق گرفتن زندگی شهری امکان و امید نگهداری به گل و گیاهان کم و کمتر شده است، اما هنوز افرادی هستند که با نگهداری گل و گیاهان در باغچه کوچک و یا بزرگ محل سکونتشان از زیبایی و سایر مزایای گل و گیاه استفاده می‌کنند. یکی از این گیاهان گیاه گلدانی پیراکانتا می باشد. شما با رعایت برخی اصول و شرایط می‌توانید این گل‌ها را به بهترین شکل ممکن نگهداری کنید. اما اینکه گیاه پیراکانتا چیست؟ و چگونه باید از آن نگهداری کرد؟ موضوعاتی می‌باشند که ما در این مقاله تحت عنوان شرایط نگهداری گیاه پیراکانتا به آن پرداخته ایم.پس اگر شما نیز مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این گیاه هستید.تا پایان این مقاله که یکی دیگر از سری مقالات گل فروشی آنلاین گندم vip می‌باشد با ما همراه باشید.

معرفی گیاه پیراکانتا

این گیاه که از آن به عنوان نماد قوی بودن و استقامت در برابر مشکلات یاد می‌شود، یک گیاه همیشه سبز می‌باشد که ارتفاع آن تقریباً بین یک و نیم تا سه متر متغیر است.گیاه پیراکانتا که به گیاه همیشه سبز نیز معروف است باعث می‌شود که باغچه شما همواره زیبا و بهاری باشد.این گیاه در فصل بهار به دلیل داشتن شکوفه‌های ریز سفید رنگ بسیار زیبا بوده و در فصل پاییز تغییر حالت داده و شکوفه‌های سفید رنگ آن به میوه‌های کوچک و زیبای قرمز رنگ ،زرد و نارنجی تبدیل می‌شود. نگهداری از این گیاه زیبا و معطر کار بسیار راحتی می‌باشد، شاید به همین دلیل است که بسیاری از افراد مایل به خرید و نگهداری از این گیاه هستند.

شرایط نگهداری گیاه پیراکانتا

برای اینکه بتوانید از گیاه پیراکانتا به بهترین شکل ممکن نگهداری کنید، نیاز است که با شرایط نگهداری این گیاه آشنایی کامل داشته باشید. مهمترین شرایط نگهداری گیاه پیراکانتا عبارتند از:

1_ آبیاری مناسب و به موقع
نه تنها در مورد گیاه پیراکانتا بلکه در مورد هر گل و گیاه دیگری آبیاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است برای اینکه این گیاه همیشه سرزنده و شاداب باشد نیازمند آبیاری منظم است. هرچند که این گیاه در برابر خشکی مقاومت بسیار بالایی دارد اما بهتر است که قبل از خشک شدن کامل خاک این گیاه، اقدام به آبیاری آن کنید. آبیاری به موقع باعث می‌شود که رشد این گیاه متوقف نشود.

2_ خاک مناسب
خاک مناسب یکی دیگر از ارکان نگهداری هر گیاهی می‌باشد.گیاه پیراکانتا برای اینکه به خوبی رشد کند نیازمند خاکی غنی با کودهای عالی و البته زهکشی مناسب می‌باشد.به همین دلیل بهترین خاک برای کاشت این گیاه خاکی است که ترکیبی از پیت ماس، پرلیت و کوکوپیت باشد.

3_ دمای مناسب
معمولاً گیاه پیراکانتا در آب و هوای سرد و مرطوب به شکل بهتر و بیشتر رشد می‌کند.اما این گیاه در اقلیم‌های دیگر به جز مناطق بسیار گرم نیز رشد خوبی داشته و قابلیت پرورش و نگهداری را دارد. ایده‌آل‌ترین دما برای رشد این گیاه دمای ۱۰ درجه سانتیگراد می‌باشد.پس اگر در محیط‌های سربسته از این گیاه گلدانی حفاظت می‌کنید، بهتر است که دما را به ۱۰ درجه سانتیگراد برسانید.

4_ نور مناسب
آب، خاک و نور سه عنصر اصلی در پرورش و نگهداری گل و گیاه می‌باشد.گیاه پیراکانتا برای اینکه بتواند به بهترین شکل ممکن رشد کند به نور مستقیم خورشید نیاز دارد، به همین دلیل بهتر است که آن را در فضای بیرون از خانه قرار داده تا بتواند نور کافی را دریافت کند.

5_ کوددهی مناسب
هرچند که گیاه پیراکانتا برخلاف بسیاری از گل و گیاهان دیگر برای رشد به کود آنچنانی نیاز ندارد. اما بهتر است که برای رشد بهتر در فصل بهار اقدام به کود دهی این گیاه نمایید‌.

روش نگهداری پیراکانتا

در مورد روش نگهداری گیاه پیراکانتا باید بگوییم که شما می‌توانید در باغچه و گلدان از این گیاه نگهداری کنید. بهترین فصل کاشت در فضای بیرون برای این گیاه اوایل پاییز و اوایل فصل بهار می‌باشد. اگر دوست دارید که ارتفاع این گیاه زیاد شود آن را به سمت دیوار و یا یک حصار هدایت کنید. بهترین نور برای گیاه پیراکانتا نور مستقیم خورشید می باشد. اگر این گیاه را در گلدان می‌کارید حتماً نسبت به زهکشی آن اقدام نمایید. هرس کردن این گیاه بسیار مهم می‌باشد و برای رشد بهتر باید در مدت زمان مشخصی گیاه پیراکانتا را هرس کنید. آبیاری به موقع میتواند تاثیر بسزایی در رشد این گیاه داشته باشد.

روش تکثیر گیاه پیراکانتا

همانگونه که در قسمت‌های قبلی این مقاله نیز به آن اشاره کردیم. گیاه پیراکانتا یکی از گیاهان زیبا می‌باشد که نگهداری از آن بسیار راحت است، به همین دلیل بسیاری از افراد سعی در تکثیر این گیاه دارند.معمولاً به دو روش می‌توان اقدام به تکثیر گیاه پیراکانتا نمود.
شما می‌توانید از طریق کاشت هسته میوه این گیاه اقدام به تکثیر گیاه پیراکانتا کنید. اما روش دوم که بسیار بهتر بوده و به زمان کمتری نیاز دارد، استفاده از روش قلم زنی می‌باشد.برای انجام این کار ابتدا لازم است که قلمه‌ای به طول ۲۰ سانتی‌متر از این گیاه گرفته و سپس آن را در ماسه شسته (ماسه رودخانه) بکارید.توجه داشته باشید که باید ۱۰ سانت از قلمه درون ماسه باشد بعد از کاشت قلمه آن را به شکل مرتب آبیاری کنید و منتظر بمانید تا ساقه شروع به رشد کند‌.

سمی بودن یا نبودن پیراکانتا

یکی از سوالات پرتکراری که در مورد گیاه پیراکانتا از مشاورین ما در سایت گندم vip پرسیده می‌شود، سمی بودن میوه‌های این گیاه می‌باشد.در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نه خود این گیاه و نه میوه‌های آن سمی نمی‌باشد و هیچ خطری برای انسان و حیوانات خانگی ندارند.ولی برای اطمینان بهتر است که از مصرف خام میوه‌های آن خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *