رز رنگین کمان چیست؟ روش و آموزش ساخت گل رز رنگین کمانی

گل رنگین کمان

گل رنگین کمان

رز رنگین کمان به رزهای هفت رنگی گفته می‌شود که بسیار محبوب هستند. طیف رنگهای مختلف این گل ها از نارنجی و بنفش و زرد و قرمز و سفید ترکیبی زیبا ایجاد کرده است. یک دسته گل رز رنگین کمانی به دلیل غنی بودن رنگهای زیاد باعث ایجاد شور و شعف و شادی در بیننده میشوند.
رز رنگین کمان دارای رنگ های روشن است، و گلبرگ های منحصر به فرد دارد. البته علاوه بر گل رز، سایر گلها مانند داوودی، ارکیده، میخک و… را می توان رنگین کمانی کرد.
تصویری که مشاهده می کنید، نقاشی و یا ادیت شده نیست. این گل های بسیار زیبا توسط آب گل به شکل مصنوعی رنگ آمیزی شده اند. ساقه گیاه به ظروف مختلف آب رنگی برای رسیدن به یک اثر رنگین کمانی هدایت می شوند.
به دلیل اینکه این رنگ آمیزی غیر طبیعی است. این گل رز رنگین کمانی به اندازه گل رز معمولی ماندگار نیست. این گلها قابل کاشته شدن و نگهداری طولانی مدت نیست.
اگر علاقه به ساخت گل رز رنگین کمانی خود در خانه دارید، مراحل زیر را دنبال کنید. اما قبل از حتما از دسته بندی گل رز جاودان بازدید نمایید. در این دسته بندی گل رز جاودان رنگین کمانی نیز وجود دارد و قابل سفارش است.

 

باکس گل رنگین کمان یا رز کالیدوسکوپ
باکس گل رنگین کمان یا رز کالیدوسکوپ

 

همه چیز درباره رز و گل رنگین کمانی

ساخت گل رز رنگین کمانی طی فرآیندی انجام میشود. این فرآیند عارضه ایی در پی ندارد وسالیان بسیار زیادی است که این عمل انجام می‌شود.
این فرآیند با استفاده از سیستم انتقال آب در گل های آوندی انجام میشود. لوله های آوند چوبی در ساقه گل رز در آب قرار می گیرند و رنگ همراه آب وارد گلبرگ و برگ ها می شود. هنگامی که گلبرگ ها آب رنگی را جذب کنند. آب تبخیر می شود و رنگ در گیاه باقی می ماند. لایه بیرونی گلبرگ ها شفاف هست و رنگ را به زیبایی نشان می دهند.

 

آیا رز رنگین کمان واقعی است؟

رزهای رنگین کمانی که با نام های رز شاد و رزکالیدوسکوپ نیز شناخته می شوند. ممکن است تصور کنید این شکوفه های رنگارنگ مصنوعی و غیر طبیعی هستند، اما باید بگویم 100٪ واقعی و طبیعی هستند. این شکوفه‌های منحصربه‌فرد دارای گلبرگ‌های رنگین با رنگ‌های روشن هستند که برای مهمانی یا هدیه دادن بسیار مورد استقبال هستند.

آیا رزهای سیاه یا آبی رنگین کمان واقعی هستند؟

رزهای سیاه، رزهای رنگین کمانی و رزهای آبی توسط گلفروشان به این رنگ در آمده اند. رزهای سیاه، رزهای رنگین کمانی و رزهای آبی در طبیعت تولید نمی شوند، بلکه گل رزهایی با رنگ های روشن با رنگ یا رنگ خوراکی به رنگ سیاه درآورده‌اند تا ظاهری سیاه، رنگین‌کمان یا آبی داشته باشند. در گل رز جاودان می توانید این گلها را مشاهده نمایید.

 

پرورش رزهای رنگین کمانی در باغ

بهترین روش برای دستیابی به رز رنگین کمانی، چای هیبریدی کرم رنگ که تنوع رنگهای گوناگون را به صورت یکنواخت جذب می کند. از نظر رنگ نیز ترکیبات رنگ بسیار نامحدود هستند اما سیاه و سفید غیر ممکن هست.

چگونه خودتان در خانه رزهای رنگین کمانی درست کنید.

 

گل رز رنگین کمانی یا رز کالیدوسکوپ

مراحل تهیه رز رنگین کمان در خانه

رز رنگین کمانی گل رز است که گلبرگ های آن به صورت مصنوعی رنگ آمیزی شده است. این روش از فرآیندهای طبیعی گل رز استفاده می کند که توسط آن آب ساقه کشیده می شود. با شکافتن ساقه و فرو بردن هر قسمت در آب رنگ های مختلف، رنگ ها به گلبرگ ها کشیده می شوند و در نتیجه یک گل رز چند رنگ به وجود می آید. این مراحل را با من همراه شوید تا یک گل یا دسته گلی زیبا داشته باشید.

مرحله 1: گل رز خود را بچینید

بهتر است گل رز سفید انتخاب کنید. اگر رز سفید در دسترس نیست، یک رز با رنگ روشن مثل رز صورتی کم رنگ یا زرد کم رنگ را انتخاب کنید. رنگ اصلی گل روی محصول نهایی تاثیر می گذارد. اما مرحله ایی که از لحاظ رشد گل، گل در آن قرار دارد هم تاثیر گذار است. در واقع روی سرعت یا کندی رنگ گرفتن گل اثر می گذارد. به عنوان مثال اگر گل رز در مرحله شکوفه یا نزدیک به شکفته شدن باشد، سریعتر و راحتتر رنگ می گیرد.

 

مرحله 2: ساقه را برش دهید

برای تهیه گل رز رنگین کمانی ساقه گل را ببرید. طول ساقه نیز مهم است. آن را چک کنید طول بیشتر و مناسب با ظرف بهتر است. اگر طول ساقه زیاد باشد امکان دارد گل رز سنگین شده و خم شود. ارتفاع مناسب گل رز برای شما اینگونه است که گل رز باید بلند تر از گلدان باشد. گلدانی که قصد دارید گل رز رنگین کمانی خود را در آن بگذارید.

مرحله 3: ساقه را تقسیم کنید

ساقه گل را با یک تیغ تیز به چند قسمت تقسیم کنید تا چندین قسمت ایجاد کنید. مراقب باشید ساقه بریده نشود و گل رز آسیب نبیند. برش ساقه باید از پایین گل رز به بالا باشد و 2 تا 3 سانتی متر پایین را برش ندهید. ساقه گل را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. توجه داشته باشید که برش زیاد ساقه را ضعیف می کند. تعداد بخش هایی که برش می دهید تعداد رنگ های رز رنگین کمانی شما را تشکیل می دهد.

 

مرحله 4: رنگ را اضافه کنید

حال به مرحله اضافه کردن رنگ میرسیم. چندین رنگ خوراکی مختلف را در ظروف کوچک جداگانه بریزید. این ظروف را باریک و محکم انتخاب کنید. تعداد رنگ ها مطابق با برش هایی که ایجاد کرده اید باشد. هر قسمت ساقه را درون یک ظرف قرار دهید. برای اینکار بسیار دقیق عمل کنید ساقه بسیار ظریف و شکننده است.

همچنین بخوانیدد: نگهداری گل رز در آب

 

مرحله 5: صبر کنید و لذت ببرید

حدود 30 دقیقه صبر کنید. حتما متوجه تغییر رنگ شده اید. برای داشتن رنگ های هیجان انگیز و جذاب تر به زمان بیشتری نیاز دارید.
خرید گل رز رنگین کمانی
اگر برای کاشت و پرورش گل رنگین کمانی به شما دانه پیشنهاد می شود. هرگز دانه را نخرید. امکان کاشتن رز رنگین کمانی وجود ندارد. بلکه این گل ها طی این فرآیند است که بدست می آیند. یک محصول اصلاح شده ژنتیکی نیستند.

گل رز رنگین کمانی
گل رز رنگین کمانی

نتیجه گیری

در این مقاله آموزش تولید گل رز رنگین کمان داده شد با این آموزش می توانید انواع گل های آوندی را نیز به رنگی که علاقه دارید درآورید. ما نیز در گل فروشی اینترنتی گندم VIP انواع گلهای زیبا و طبیعی را برای شما ارسال خواهیم کرد. کافی است از دسته بندی های مختلف گل مانند: دسته گل، تاج گل، سبد گل، رز جاودان و… دیدن نمایید و سفارش خود را ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید گل آنلاین گندم VIP می‌خواهیم اعلان‌هایی را برای آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌ها به شما نشان دهیم.
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها